Przejdź do treści

Promotor w Szkole Doktorskiej

dr hab. Mira Boczniowicz

Wydział Ceramiki i Szkła, Działań Interdyscyplinarnych w Ceramice i Szkle, Laboratorium Realizacji Obrazu Cyfrowego.

Charakterystyka działalności twórczej

Mira Boczniowicz aka mirart.73 – artystka transdyscyplinarna, realizatorka obrazu filmowego, somatycznych akcji; eksploruję gramatykę obrazu i optykę płci; prowadzę przedmioty z obszaru: inwentyki, wiedzy o strukturach, dizajnu, przekazu. W badaniach naukowych korzystam z neuronów do opisywania naturalnych zjawisk przyrodniczych. W filmowych i instalacyjnych rozwiązaniach rozkodowuję humanistyczne symbole środowisk geopolitycznych, jako obrazowanie socjologii wizualnej, pokłosie interdyscyplinarności i semantycznych pejzaży. Współtworzę międzynarodowy duet: THE SELF PRESERVATION SOCIETY

Współpracuję z Centrum Sztuki Mediów WRO, Galerią Entropia, Fundacją Wyspa Progress.

Najważniejsze osiągnięcia

  1. THE PROO OF LIGHT– „Punto y Raya Festival”, Blickle Kino Belvedere 21, Wiedeń, Austria, 2021
  2. RECONSTRUCTION OF MEASUREMENT. PROLOGUE– „125th anniversary the Fine Arts Museums”, De Young Museum, San Francisco; USA, 2020
  3. TO CO JEST TEMU CO WIDAĆ– „Nieuzasadniona przemoc i inne przypadłości współczesnego świata”, Muzeum Współczesne Wrocław, Wrocław, 2019
  4.  PODPORA I OBCIĄŻENIE– „Die Deutschen kamen Nicht”, Kunsthaus – Dresden; Niemcy, 2016
  5. ARTIST-OFFICIAL; LOOCK!; THE MEASUREMENT– „KATALOG ENTROPII SZTUKI”, Supermarket Sztuki, Kulturhuset, Sztokholm; Szwecja, 2014
Opieka promotorska

Język w jakim prowadzone będzie seminarium

polski

    Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta

    Semantyka, socjologia wizualna, matryca kulturowa, obraz w przestrzeni działań interdyscyplinarnych. Istotą tych praktyk jest uzyskanie autorskiego języka i rozwijanie poszczególnych elementów mierząc się z problematyką statusu obrazu i szerzej, utworu audiowizualnego. Zderzenie konceptu i realizacji fizycznej „Co może być, to teraz.”

    Obrazy i rzeczy oraz inwentyka winny pozwolić na tworzenie wartości utworu wizualnego realizowanego w technikach obrazowania utworu. Semantyczne umiejętności i narzędzia postrzegania mają stanowić niezbywalność widzialności jako aparatu wiedzy i zarządzania nią.

    Bardzo dobra znajomość literatury i warsztatu, w którym doktorant chciałby pracować. Chęć inwestowania w kapitał intelektualny.

    Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem

    Wiedza humanistyczna i z nauk ścisłych. Bardzo dobra znajomość aplikacji cyfrowych 2D i ruchomych obrazów, zmysł inwentyczny/wynalazczy. Umiejetność rysowania i budowania nowych narracji. Ich eksplorację. Preproducji i marketingu. Zdolność do tworzenia zespołu interdyscyplinarnego w celu realizacji projektu. Gotowość do podróżowania i zbierania materiałów do pracy. W pracy dydaktycznej zaangażowanie, cierpliwość i empatię wobec adepta sztuki.

    Kontakt

    e mail: mbo@asp.wroc.pl