Przejdź do treści

Pracownia Projektowania Gier i Form Wirtualnych

Pracownia Dyplomująca

Pracownia stawia sobie za cel kształcenie studentów o wysokich kwalifikacjach artystycznych i zawodowych, posiadających kompetencje i umiejętności w zakresie:

  • tworzenia autorskich projektów wykorzystujących medium gier komputerowych – Game Art,
  • tworzenia autorskich projektów wykorzystujących rzeczywistość wirtualną,
  • tworzenia grafiki 3D i animacji 3D,
  • posługiwania się oprogramowaniem służącym do projektowania i realizacji z zakresu grafiki 3D, animacji 3D, wirtualnej rzeczywistości, Level designu , druku 3D.

Pracownia pomaga studentom w opanowaniu i rozpoznaniu metod, sposobów kreacji gier komputerowych oraz wirtualnej rzeczywistości. Wiedza ta uwzględnia techniczne oczekiwania i wymagania technologiczne standardów używanych w procesie tworzenia gier komputerowych. Duży nacisk w pracowni położony jest na:

  • realizację artystycznych eksperymentalnych form w obszarze tzw. Game Artu,
  • tworzenie indywidualnych artystycznych wypowiedzi w medium gier komputerowych i wirtualnej rzeczywistości,
  • realizację procesu tworzenia animacji 3D.

W zakresie zainteresowania pracowni znajdują się także: modelowanie obiektów 3D, druk 3D, wizualizacja wirtualna, projektowanie postaci, koncept art. 

    Przedmioty

    Projektowanie Gier i Form Wirtualnych | studia I stopień
    Projektowanie Gier i Form Wirtualnych | studia II stopień
    Podstawy Modelowania i Animacji 3D
    Działania Intermedialne
    Podstawy Multimediów

      Zapisy

      Portfolio kandydata potwierdzające zainteresowanie prowadzoną przez pracownię tematyką.

      Lektury

      1. Eig Mike, Unity. Przewodnik Projektanta Gier, wyd. HELION, 2019
      2. Parent Rick, Animacja komputerowa, Wydawnictwo Naukowe PWN
      3. Piotr Chlipalski, Blender. Architektura i projektowanie, wyd. HELION
      4. Bailenson Jeremy, Wirtualna rzeczywistość. Doznanie na żądanie, wyd. HELION