Przejdź do treści

Pracownia Druku Cyfrowego i Technik Eksperymentalnych

Pracownia Dyplomująca

Celem kształcenia w Pracowni jest rozwijanie umiejętności doboru i posługiwania się środkami graficznymi w sposób umożliwiający wyrażenie myśli i formułowanie problemu artystycznego. Główny nacisk kładziony jest na zagadnienia formy i idei w obrazie cyfrowym oraz nabycie umiejętności i pogłębianie wiedzy z zakresu wykorzystania technologii druku cyfrowego w kreacji artystycznej. Specyfiką Pracowni jest również współistnienie tradycyjnego warsztatu graficznego z nowymi technologiami (drzeworyt cyfrowy), fotochemiczne metody transferu obrazu (techniki polimerowe, farby światłoczułe) oraz adoptowanie i poszukiwanie nowych technik i rozwiązań.

Program Pracowni jest ściśle powiązany z tematami badawczymi pracowników, które skupiają się na interdyscyplinarnych badaniach i innowacyjnych projektach artystycznych w obszarze tradycyjnych i nowych mediów oraz próbach nowej klasyfikacji i redefinicji grafiki. Przedmiotem uwagi jest grafika post-cyfrowa i grafika hybrydowa, transgresje grafika–fotografia, eksperymenty formalne z łączeniem klasycznych technik graficznych z drukiem cyfrowym, z trzecim wymiarem – grafika w instalacji i przestrzeni publicznej; grafika generatywna; eksperymenty formalne związane z drukiem na podłożach alternatywnych; wykorzystanie komercyjnych technologii druku (np. druk UV, druk lentikularny, hydrografika) w grafice artystycznej.

Przedmioty

Grafika Artystyczna Druk Cyfrowy

Zaspisy

Pracownia Druku Cyfrowego i Technik Eksperymentalnych wrocławskiej ASP jest otwarta dla wszystkich, którzy źle reagują na nudę. Zapraszamy indywidualistów i eksperymentatorów, dla których błąd czy przypadek stają się impulsem i siłą sprawczą procesu twórczego, młodych artystów poszukujących własnego sposobu wypowiedzi czy też nowego medium. W program Pracowni wpisana jest swoboda decyzji i działań. Jest tu miejsce dla wszystkich, którzy mają otwarty i refleksyjny (poznawczy i krytyczny) stosunek do różnorodnych przejawów i form życia oraz kultury współczesnej.

Lektury

  1. Catanese P., Geary A., Post-Digital Printmaking: CNC
  2. Traditional and Hybrid Techniques, A&C Black, 2012 Coldwell P.
  3. Printmaking: A Contemporary Perspective, Black Dog Publishing, 2010 Noyce R.
  4. Printmaking at the Edge, A&C Black Visual Arts, London 2006 Noyce R.
  5. Critical Mass: Printmaking Beyond the Edge, A&C Black Visual Arts, London 2011 Noyce R.
  6. Printmaking Off the Beaten Track, Bloomsbury Visual Arts, 2014 Pelzer-Montada R.
  7. Perspectives on contemporary printmaking: Critical writing since 1986, Manchester University Press, 2018 Tala A.
  8. Installations and Experimental Printmaking, Herbert Press Ltd, 2019
  9. Katalogi wystaw graficznych m.in. Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie (MTG)
  10. Triennale Grafiki Polskiej (TGP) Stowarzyszenia graficzne: Stowarzyszenie Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie SMTG
  11. IMPACT International Conference, UK
  12. SGC International, USA