Przejdź do treści

Promotor w Szkole Doktorskiej

dr hab. Mira Boczniowicz

Wydział Ceramiki i Szkła, Działań Interdyscyplinarnych w Ceramice i Szkle, Laboratorium Realizacji Obrazu Cyfrowego.

Charakterystyka działalności twórczej

Mira Boczniowicz aka mirart.73 – funkcjonuję w transdyscyplinarnym środowisku; realizuję obrazy filmowe własne i w kooperacji; kreuję somatyczne akcje i instalacje Site-specific art; eksploruję gramatykę obrazu i optykę płci; prowadzę przedmioty z obszaru: inwentyki, wiedzy o strukturach, sposobach obrazowania w dizajnie i sztuce.

W badaniach naukowych korzystam z neuronów do opisywania naturalnych zjawisk przyrodniczych. W pepinieri obrazowania – w jej czterech trybach twórczości dokumentalnej (poprzez obserwację, zapis i edycję) – buduję morfologię syntetyczną czasu obecnego, opis zjawisk, wyobrażeń o świecie, kryptofiksacje, mistyfikacje, refleksje.

Współtworzę międzynarodowy duet: THE SELF PRESERVATION SOCIETY

Współpracuję z Centrum Sztuki Mediów WRO, ART LAB Wyspa / Fundacją Wyspa Progress.

Najważniejsze osiągnięcia

  • WITHOUT TITLE – „The de Young Open”, De Young Museum – San Francisco [USA], 2023
  • THE PROO OF LIGHT – „Punto y Raya Festival”, Blickle Kino Belvedere 21, Wiedeń [AT], 2021
  • RECONSTRUCTION OF MEASUREMENT. PROLOGUE – „125th anniversary the Fine Arts Museums”, De Young Museum, San Francisco [USA], 2020
  • PODPORA I OBCIĄŻENIE – „Die Deutschen kamen Nicht”, Kunsthaus – Dresden [DE], 2016
  • ARTIST-OFFICIAL; LOOK!; THE MEASUREMENT – „THE ENTROPY OF ART: A CATALOGUE”, Supermarket Stockholm Independet Art Fair, Kulturhuset, Sztokholm [SE], 2014
Opieka promotorska

Język w jakim prowadzone będzie seminarium

polski

    Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta

    Semantyka, socjologia wizualna, matryca kulturowa, obraz w przestrzeni działań interdyscyplinarnych – Istotą tych praktyk jest uzyskanie autorskiego języka i rozwijanie poszczególnych elementów mierząc się z problematyką statusu obrazu i szerzej, utworu audiowizualnego. Zderzenie konceptu i realizacji fizycznej „Co może być, to teraz.”

    Obrazy i rzeczy oraz inwentyka winny pozwolić na tworzenie wartości utworu wizualnego realizowanego w technikach obrazowania utworu. Semantyczne umiejętności i narzędzia postrzegania mają stanowić niezbywalność widzialności jako aparatu wiedzy i zarządzania nią.

    Bardzo dobra znajomość literatury i warsztatu, w którym doktorant chciałby pracować. Chęć inwestowania w kapitał intelektualny.

    Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem

    Wiedza humanistyczna i z nauk ścisłych. Bardzo dobra znajomość aplikacji cyfrowych 2D i ruchomych obrazów, zmysł inwentyczny/wynalazczy. Umiejętność rysowania i budowania nowych narracji. Ich eksplorację w preprodukcji i marketingu. Zdolność do tworzenia zespołu interdyscyplinarnego w celu realizacji projektu. Gotowość do podróżowania i dokumentowania tematu w procesie przygotowawczym. W pracy dydaktycznej: rozszyfrowanie i stosowanie dynamicznie rozwijajacego się języka epoki, zaangażowanie, cierpliwość i empatię wobec adepta sztuki.

    Kontakt

    e mail: mbo@asp.wroc.pl