Przejdź do treści

Kaczmarska Małgorzata

magdalena kaczmarska
dr hab. Małgorzata Kaczmarska, Asystent

Ukończyła studia w Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie na Wydziale Malarstwa

Artystka wizualna, wykładowczyni akademicka i kuratorka. W pracy naukowo-badawczej zajmuje się procesem twórczym oraz kontekstem przestrzennym dzieła sztuki. Kluczowym motywem jej twórczości jest człowiek i jego relacje z otoczeniem. Autorka licznych tekstów dotyczących sztuki i wydarzeń artystycznych opublikowanych w wydawnictwach branżowych oraz artykułów naukowych. Jako wykładowczyni akademicka pracuje w Polsce i na zaproszenie wydziałów sztuk pięknych i architektury uniwersytetów w Hiszpanii i we Włoszech.

Członkini komitetu naukowego ADD+ART2021, należy do ZPAP, artystycznej grupy20minut oraz kolektywu SPACE Start, z którym zrealizowała kilka transdyscyplinarnych projektów wystawienniczych.

 

Nagrody i stypendia

2019 – Nomadic Residency: Island of Consciousness, Ubud, Indonezja. Nominowana do udziału w międzynarodowej rezydencji artystycznej, otrzymała również częściowe stypendium organizatora: Association BecameBecome.

1999-2000 – Stypendium Ministerio Español de Asuntos Exteriores (Hiszpania) we współpracy z Ministerstwem Kultury i Sztuki (Polska) umożliwiające jej realizację autorskiego programu artystycznego w Sewilli.

2021 Instalacja SPIRAL TUNNEL – projekt nominowany do wystawy konkursowej AGAIN, MULTIPLICITIES OF REWILDING, Geumgang Nature Art Biennale Project Exhibition, Geumgang Nature Art Center, Korea Południowa; autorzy: Kolektyw SPACE Start (Katarzyna Godyń-Skoczylas, Małgorzata Kaczmarska) + dŻiNn (Maciej Słota).

2021 Instalacja świetlna NIEZIDENTYFIKOWANY OBIEKT ŚWIETLNY – powstała jako efekt wygranego konkursu zorganizowanego przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, była prezentowana w przestrzeni publicznej Krakowa, autorzy: Kolektyw SPACE Start (Katarzyna Godyń-Skoczylas, Małgorzata Kaczmarska) + dŻiNn (Maciej Słota).

2019 Praca cyfrowa „Playing” & credo – wyłonione w konkursie międzynarodowym i zakwalifikowane do projektu wystawienniczego i publikacji ARTIST STATEMENT #4, CICA Museum, Seul, Korea Południowa.

2018 Wystawa indywidualna DZIŚ NIKT JUŻ TAK NIE MALUJE, Budynek Retro, Fundacja Tytano, Dolne Młyny, Kraków – wystawa nominowana do Nagrody im. Witolda Wojtkiewicza.

2017 Wideo PAX – praca wyłoniona w międzynarodowym konkursie i prezentowana na wystawie MASS TOURISM, Decumanus Gallery, Krk, Chorwacja.

Wystawy

2021 – NIM WSTANIE DZIEŃ, wystawa zbiorowa / instalacja świetlna w przestrzeni publicznej – współautorstwo, plac przed Collegium Novum, Kraków, Polska

2020 – CZUJNOŚĆ / WACHSAMKEIT, wystawa zbiorowa, Dom Norymberski, Kraków, Polska

2018 – DZIŚ NIKT JUŻ TAK NIE MALUJE, wystawa indywidualna, Budynek Retro, Fundacja Tytano, Dolne Młyny, Kraków, Polska

2014 – EMOCJE I CIAŁO, wystawa indywidualna, Galeria ZPAP Pryzmat, Kraków, Polska

2013 – EKONOMIA W SZTUCE / DOUBLE LIFE, wystawa zbiorowa, MOCAK, Kraków, Polska

Konferencje

2021 – “Evolutionary Modernism. A journey from technocracy to sustainable development”, “The cold beauty of Iceland's capital – distance and madness in searching for the identity of a place” (wraz z E. Kaczmarską), Wydział Architektury, Politechnika Krakowska, Kraków

2019 – „Letture Parallele. L’architettura, il paesaggio e il racconto delle arti” , “Visual inspiration”, Università degli Studi di Palermo, Włochy

2019 – "Transdisciplinary Narratives”, "Awareness and emotions in the process of creation", Yayasan Bali Purnati Center For The Arts, Indonezja,

2019 – “Christian art and architecture in the revitalized post-christian European cities”, “Selected examples of Christian motifs in contemporary art designed for public spaces”, Wydział Architektury, Politechnika Krakowska, Kraków

2017 – „Wokół zagadnień warsztatu artysty: malarza, rzeźbiarza, architekta …”, „Wpływ nowych technologii na praktykę artysty malarza na podstawie twórczości Davida Hockneya i działalności artystycznej autorki”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń

 

Publikacje

2020 – WPŁYW NOWYCH TECHNOLOGII NA PRAKTYKĘ ARTYSTY MALARZA NA PODSTAWIE TWÓRCZOŚCI DAVIDA HOCKNEYA I DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNEJ AUTORKI [w:] Ewa Doleżyńska-Sewerniak; Ryszard Mączyński (red.), Wokół zagadnień warsztatu artysty: malarza, rzeźbiarza, architekta …, Toruń, Katedra Historii Sztuki i Kultury na Wydziale Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

2020 – VISUAL INSPIRATION [w:] Antonino Margagliotta (red.), Letture parallelle. L’archittetura, il paesagio e il racconto delle arti, Melfi, Casa editrice Libria

2019 – DZIŚ NIKT JUŻ TAK NIE MALUJE | NOBODY PAINTS LIKE THIS ANY MORE, Kraków, Limanora

2018 – VISUAL TRANSFORMATIONS WITHIN THE SPACE OF THE CITY. BILABO EFFECT (współautor z E. Kaczmarska) [w:] Technical Transactions, 2018 (115) nr 7, Kraków, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej

2017 – GRAFFITI KONTRA MURALE. INTENCJE TWÓRCY A RECEPCJA SPOŁECZNA SZTUKI ULICY [w:] St. Hryń, D. Juruś (red.), Ulice, Centra, Peryferie, Wydział Architektury i Sztuk Pięknych KAAFM, Kraków, Oficyna Wydawnicza AFM