Przejdź do treści

Podsumowanie European Glass Context 2008

Ogłoszenie
Opublikowano 16 paź 2008

Mieliśmy okazję spotkać sie z przyjaciółmi-szklarzami, których widujemy od czasu do czasu na różnych szklarskich imprezach, poznać nowych, oraz przede wszystkim obcować ze szkłem artystycznym w tak szerokim wymiarze....

Podsumowanie Bornholmu Reprezentacja artystów biorących udział w EGC2008 w Danii, prof. Kazimierz Pawlak /Established Artists Exhibition/, as. Marzena Krzemińska /Emerging Artists Exhibition/ , mgr Piotr Stramski /Industrial Design Exhibition/ oraz polski kurator wystawy Marta Sienkiewicz wybrała sie na kilka dni na piękna wyspe Bornholm. Uczestniczyliśmy w otwarciach trzech wystaw w wyzej wymienionych kategoriach, będących trzonem wydzrzenia. Wystawa szkła przemysłowego oraz młodych artystów odbyła sie w stylowych wnetrzach.......Natomiast wystawa zwana "Uznani Artyści "miała miejsce w Muzeum Sztuki na Bornholmie, malowniczo położonym nad brzegiem morza niedaleko Gudhjem. Gudhjem było też miejscem naszego zamieszkania, wybranym przed wyjazdem intuicyjnie, ale jak sie okazało na miejscu - bardzo trafnie. przepiękna zabytkowa duńska wiejska architektura, wciąż spełniająca swe podstawowe funkcje urzekała kolorem i klimatem. Równiez skaliste wybrzeże w dostarczało niezapomnianych wrażeń. Wydarzenia EGC2008 poprzedzone były od dwóch tygodni odbywającymi sie warsztatami, w których również uczestniczyły dwie nasze studentki. Otwarcia wystaw oraz ogłoszenie wyników konkursów odbyły się wśród tłumów i zdecydowanie wystawy cieszyły sie dużym zainteresowaniem. Wieczorem odbył się wspaniały bankiet w którym uczestniczyło "na oko" przynajmniej trzysta osób z dwudziestu siedmiu krajów Europy, z eleganckim obiadem, muzyką na żywo oraz tańcami. Można było jak zawsze w takich okolicznościach zobaczyć "na żywo" wiele znakomitości europejskiej sztuki szkła oraz nawiązywać nowe kontakty. Zostaliśmy jednak na Bornholmie następne dwa dni, uczestnicząc w Sympozjum zorganizowanym w tamtejszej szkole . Dwa dni wykładów mniej i bardziej interesujących pozwoliły nam na szersze spojrzenie na szkło artystyczne nw starym kontynencie, na refleksje historyczne, na nowe tendencje, na nowinki technologiczne, oraz problemy przemysłu szklarskiego. Zwiedziliśmy również w małych grupach szkołę, studia szklarskie , oraz odwiedziliśmy wystawę szkła studenckiego.A przy okazji Bornholm zdecydowanie polecamy wszystkim, którzy lubią spędzac wakacje na rowerach :)..... Kurator Marta Sienkiewicz