Przejdź do treści

Promotor w Szkole Doktorskiej

dr hab. Jacek Dłużewski

Wydział Malarstwa

Charakterystyka działalności twórczej

 

Urodzony w 1966 r. w Zielonej Górze. Studia w PWSSP (obecnie ASP) we Wrocławiu oraz w ASP w Krakowie na Wydziale Malarstwa. Dyplom w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego w roku 1992. Dwukrotny stypendysta Ministerstwa Kultury (2003, 2005). Laureat Konkursów: „Lexmark European Art Prize 2003” (Wyróżnienie, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa); „Konkurs im. E. Gepperta” w 1993 roku (Nagroda Główna, „Krajowa Wystawa Malarstwa Młodych”, BWA, Wrocław). Zajmuje się malarstwem i rysunkiem. Prace często realizuje w cyklach. Interesuje się zagadnieniem „podróży w sztuce”, w tym relacją pomiędzy zjawiskiem a ideą jego zapisu.

Najważniejsze osiągnięcia

  1. 2019, udział w wyst. zb. pt. „Geppert – Sprawdzam! / Bez tytułu”, BWA Wrocław Główny, Wrocław
  2. 2018, realizacja projektów 12 witraży mojego autorstwa w Kościele rzymsko-katolickim w Kairze (wykonawstwo – firma witrażownicza w Kairze), Saint Mark Cathedral, ulica Al Basaa, dzielnica Shobra, Kair, (Egipt)
  3. 2016, realizacja wyst. ind. pt. „Malarstwo: ostatnie 15 lat”, Galeria Centrum NCK, Kraków
  4. 2013, publikacja pt. „Podróż morska” w: „DUCHOWOŚĆ MORZA. MIĘDZYNARODOWE SYMPOZJUM USTKA 2013”, red. Marian Panek, Janusz Pacuda (wyd.: Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, 2014);
  5. 2012 , realizacja wyst. ind. pt. „Zawieszenie”, Galeria Otwarta Pracownia, Kraków 
Opieka promotorska

Język w jakim prowadzone będzie seminarium

polski

Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta:

Badania skupiają się na analizie wybranych zjawisk i możliwości ich zapisu w formach wypowiedzi artystycznej. Tematyka badań jest otwarta. Uwzględnienie zagadnienia „podróży w sztuce” zakłada podejmowanie dialogu z historią sztuki, poszukiwanie i budowanie własnego języka a także otwartość na rzeczywistość jako formę fenomenu w doświadczeniu artystycznym.

Realizacja projektów badawczych powinna charakteryzować się szerokim pasmem działań, w tym: rozważania teoretyczne, studiowanie pogłębiających zagadnienie lektur, prowadzenie „szkicownika” dotyczącego wybranej problematyki, studiowanie tematu a zarazem odkrywanie i tworzenie języka artystycznej wypowiedzi. Możliwość z korzystania szerokiego spektrum współczesnych narzędzi twórczych w celu opracowywania cyklu prac malarskich, rysunkowych, obiektowych a także medialnie łączonych.

Oczekiwana jest otwartość, pomysłowość, współpraca.

Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem:

Uczestniczenie w zajęciach poprzez przyglądanie się, słuchanie, uczenie się zagadnień, a także poprzez własne inicjatywy – propozycje tematów, rozwiązań, itp. Możliwość samodzielnego prowadzenia zajęć z I i II rokiem.

Współorganizacja wystaw i wydarzeń a także realizacja własnych inicjatyw związanych z działalnością Pracowni Rysunku, w tym wystawy prac studentów, Festiwal Malowania, itp.

Kontakt