Komunikacja Medialna
PROWADZĄCA:
Agnieszka Kłos
Zajęcia dla studentów II roku studiów.
RODZAJ ZAJĘĆ :
Przegląd pierwszych biuletynów informacyjnych w sieci oraz eksperymentalnych gazet i agencji prasowych.
Nauka pisania krótkich informacji agencyjnych oraz rozszerzanie wiadomości o kolejne odsłony informacji.
Kompozycja artykułu, fotografii wraz z narzędziami multimedialnymi: podcast, video, blogi.
Historia dziennikarstwa obywatelskiego oraz portali społecznościowych.
Tworzenie kontekstu dla własnej informacji: uzupełnienia wiadomości w sieci za pomocą linków i odnośników, komentarzy, wpisów (Facebook, Twitter).
Omówienie tendencji w komunikacji medialnej na świecie: rola dziennikarstwa internetowego, Wikipedii, Flash Mobów.
Zalety i wady współczesnych narzędzi w komunikacji medialnej.
Przegląd i charakterystyka najważniejszych portali medialnych i stylów ich komunikacji.
Analiza newsów związanych z komunikacją medialną, zjawiskami nowego komunikowania się w świecie (ich wpływ na język sztuki, biznesu i ekonomii).
Strategie komunikacji medialnej: nowy wymiar prasy, telewizji, radia, reklamy.
CELE KSZTAŁCENIA:
Zapoznanie studenta z podstawowymi terminami z zakresu nowoczesnego komunikowania się w InternecieZwrócenie uwagi na sposoby zdobywania, wyszukiwania i konstruowania komunikatów
Uwrażliwienie studenta na styl współczesnego komunikowania medialnego
Zaprezentowanie studentowi specjalistycznych stron, terminów oraz zjawisk z pogranicza komunikacji medialnej, dziennikarstwa i public relations
Uwrażliwienie studenta na normy zachowania, normy językowe, zasady etyki i etykiety we współczesnych mediach i w Internecie
TREŚCI KSZTAŁCENIA :
Zajęcia mają charakter teoretyczno-warsztatowy . I część to wykłady wprowadzające w tematykę, multimedialna prezentacja przykładów. II część to ćwiczenia warsztatowe z elementami pracy indywidualnej i grupowej. Analiza newsów. Ocena zadań multimedialnych.
KRYTERIA OCENY :Ocena końcowa jest sumą ocen uzyskanych za napisane teksty, aktywne uczestnictwo
w zajęciach oraz umiejętność posługiwania się nabytą wiedzą podczas interpretowania omawianych tekstów i wykonywania prac redakcyjnych.
Ocena końcowa jest sumą nastepujących ocen cząstkowych:
Prace zadane - 70 %
Interpretacja zjawisk na zajęciach, aktywność - 30 %
ZALECENIA DODATKOWE :
Czytanie prasy branżowej, tekstów publicystycznych, dziennikarskich, newsów i raportów związanych z rynkiem medialnym i komunikacją w sieci. Regularne czytanie bloga Komunikacji Medialnej i przeglądanie profilów na Facebooku oraz Twitterze.
Blogi i profile na portalu społecznościowym Facebook realizowane w ramach zajęć ze studentami:
Blox.pl: Komunikacja Medialna
Facebook: Krytyka Artystyczna Asp Wroclaw
Facebook: EDU ART WRO Komunikacja Medialna
Facebook: Mediacja Sztuki
Facebook: Mediacja Sztuki Współczesnej
Film reklamowy zrealizowany podczas zajęć ze studentami.
@Mediacja Sztuki, @Krytyka Artystyczna
Instagram Mediacji Sztuki
Prowadząca: Agnieszka Kłos
Reklamy sieciowe proj. Karolina Kołtunicka