Przejdź do treści

Pracowni Projektowania Prospołecznego

Pracowni Projektowania Prospołecznego

Pracownia dyplomująca

Pracownia zajmuje się projektowaniem związanym z szeroko pojętą problematyką prospołeczną. W Pracowni poza studiowaniem zagadnień życia codziennego człowieka i jego otoczenia podejmujemy także próbę rozwiązania problemów osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami funkcjonalnymi, jak również zagadnienia związane z dizajnem krytycznym.

Podczas zajęć poruszane są tematy z dziedziny projektowania odpowiedzialnego, funkcjonalności, haptyki, interakcji czy ergonomii. Studenci uczestniczą w grupowych sesjach, podczas których, wykorzystując różne metody projektowe, uczą się kreatywnego rozwiązywania problemów społecznych. Pracownie wyróżnia stawianie człowieka wraz z jego potrzebami, ograniczeniami i możliwości w centrum.

Program i cel

Celem Pracowni jest wszechstronne przygotowanie studentów do pracy w zakresie wzornictwa ze szczególnym nastawieniem na człowieka, jego potrzeby i ograniczenia. Głównym założeniem jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu procesów metodologii projektowania opartych o zagadnienia projektowania uniwersalnego, funkcjonalności ze szczególnym poszanowaniem zasad dostępności. Do realizacji zajęć w Pracowni stosuje się metodologie projektowe oparte na kreatywnym rozwiązywaniu problemów wspieraną przez współczesne narzędzia projektowe m.in. prototypowanie, modelowanie 3D, druk 3d. Studenci nabywają kompetencji pracy
indywidualnej oraz grupowej.

Warunki zapisu 

Pracownia prowadzi zajęcia dla II-III roku studiów licencjackich – limit 4 osoby na roku oraz I i II roku studiów magisterskich – limit przyjęć 4 osoby na roku.

Materiały dydaktyczne 

  1.  Wiktor Papanek, Dizajn dla realnego świata;

     

  2. Donald A. Norman, Wzornictwo i emocje;

  3.  

    Don Norman, Dizajn na co dzień;
  4. Deyan Sudjic, Język rzeczy;
  5.  

    Marek Miodownik, W rzeczy samej;
  6.  

     

    Juhani Pallasma, Oczy skóry: Architektura i zmysły;

     

  7.  

    Bruno Munari, Dizajn i sztuka;
  8.  

    Fumio Sasaki, Pożegnanie z nadmiarem: Minimalizm japoński;
  9.  

    J

    eremy Rioin, Społeczeństwo zerowych kosztów krańcowych;

     

  10.  

    Adam Gedliczka (rred.), Atlas miar człowieka.