Konkurs Allegro Prize

Konkurs Allegro Prize

Już 8 czerwca rusza kolejna edycja konkursu, który ma na celu wsparcie i promocję sztuk wizualnych.

Łączna pula nagród w tegorocznej edycji to 50 tysięcy złotych, oprócz tego Allegro zorganizuje specjalne webinary, które przedstawią założenia Allegro Prize i obszary wsparcia. 
Jury przyzna również 10 wyróżnień. Dodatkowo, sylwetki i twórczość zwycięzców oraz osób wyróżnionych będą publikowane na łamach czasopisma Contemporary Lynx Magazine oraz na stronie konkursu Allegro Prize.

Allegro i Contemporary Lynx z przyjemnością ogłaszają drugą edycję konkursu „Allegro Prize" z łączną pulą nagród 50,000 zł, którego celem jest wsparcie oraz promocja sztuki i wyłonienie nowych talentów. Konkurs skierowany jest do artystów sztuk wizualnych wszystkich dyscyplin będących studentami lub absolwentami akademii sztuk pięknych i uczelni artystycznych; oraz twórców, którzy nie ukończyli kierunkowych (artystycznych) studiów lecz mają udokumentowaną działalność artystyczną. Nie ma ograniczenia wiekowego ani terytorialnego, a organizatorzy zrezygnowali także z opłat wpisowych.

Pierwsza edycja konkursu Allegro Prize przeprowadzona w 2020 roku skupiała się na wsparciu mocno dotkniętego pandemią sektora kultury i spotkała się z pozytywną reakcją artystów sztuk wizualnych. Otrzymaliśmy 1651 zgłoszeń od kandydatów z 79 krajów, m.in. z Francji, Wielkiej Brytanii czy Kanady. Chcemy aby nasze działania sprawiły, że Allegro zapisze się w świadomości nie tylko jako jedna z największych platform sprzedażowych, ale również mecenas sztuki współczesnej - mówi Jacek Weichert, dyrektor segmentu Kultura i Rozrywka, Kolekcje i Sztuka w Allegro.

Inicjatorami Allegro Prize są: Allegro, które od 2018 roku prowadzi Strefę Kolekcjonera gdzie promuje sztukę współczesną i antyki oraz Contemporary Lynx - międzynarodowy i niezależny magazyn poświęcony sztuce, kulturze, fotografii, designowi i kolekcjonowaniu.

Niezmiernie cennymi w tym konkursie są nie tylko wysokie nagrody finansowe, ale również te merytoryczne, jak publikacja prac nagrodzonych i wyróżnionych artystów na łamach Contemporary Lynx. Co więcej, nawet jeśli artysta nie zostanie wyróżniony jego zgłoszenie może stać się początkiem współpracy. Aby nie być gołosłownymi, do pierwszej edycji Allegro Prize zgłosiła się Paola Ciarska. Mimo iż nie wygrała konkursu, zaprosiłyśmy ją do stworzenia okładki najnowszego numeru magazynu - mówią redaktorki naczelne Dobromiła Błaszczyk i Sylwia Krasoń, Contemporary Lynx Magazine.

Biorąc udział w konkursie Allegro Prize, artyści będą mieli okazję zaprezentować swoje prace przed wybitnym jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele świata sztuki: Natalia Sielewicz (kuratorka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, absolwentka Central Saint Martins College i Courtauld Institute w Londynie), Valeria Napoleone (kolekcjonerka i patronka licznych instytucji sztuki i jak np. Institute of Fine Arts NYU i Contemporary Art Society), Rafał Milach (artysta, fotograf, od 2018 członek stowarzyszony prestiżowej agencji Magnum Photos, wykładowca na Szkoły filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach), Andrzej Chyra (aktor, reżyser; za rolę w filmie „Dług" K. Krauzego został uhonorowany w kategorii „pierwszoplanowa rola męska" na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2015 wyreżyserował operę „Czarodziejska góra" Pawła Mykietyna, za którą otrzymał nagrodę im. Konrada Swinarskiego) oraz organizatorzy - Dobromiła Błaszczyk & Sylwia Krasoń (historyczki sztuki, redaktorki naczelne magazynu Contemporary Lynx) i Jacek Weichert (dyrektor segmentu Kultura i Rozrywka, Kolekcje i Sztuka w Allegro).

Jury przyzna trzy nagrody finansowe: Nagroda Główna - 35 000 zł, Druga Nagroda - 10 000 zł, Trzecia Nagroda - 5 000 zł, a także 10 wyróżnień. Tegoroczna edycja została rozszerzona o serię webinarów Dołącz do społeczności Allegro Prize, które przedstawią założenia konkursu, obszary wsparcia artystów - czyli nagrody, promocję twórczości oraz sprzedaż ich dzieł. Dodatkowo przedstawiciele Allegro zaprezentują możliwości platformy. 

Allegro to platforma, na której obok kategorii takich jak moda czy elektronika, ale także białe kruki w kategoriach związanych z kulturą. Pablo Picasso, Jerzy Kossak, Edward Dwurnik, Ryszard Winiarski czy Wojciech Fangor — to tylko kilka z wielu sławnych nazwisk, których prace można znaleźć w kategorii Kolekcje i sztuka na Allegro. W Strefie Kolekcjonera dostępne są dzieła sztuki od renomowanych galerii, domów aukcyjnych i antykwariatów, jak również gabinetów numizmatycznych, wykwalifikowanych podmiotów uprawnionych do sprzedaży złota, srebra czy diamentów. Najdroższym wylicytowanym dziełem na przestrzeni ostatniego roku był obraz Plac Zamkowy I, autorstwa Edwarda Dwurnika, sprzedany za 44 tysiące złotych. W Kolekcjach i sztuce znaleźć można również białe kruki, na przykład pierwszy znaczek polski z 1860 roku (sprzedany za ponad 14 tysięcy złotych), czy stuzłotowy banknot z 1830 roku, sprzedany za ponad 162 tysiące złotych.


O Allegro

Allegro jest platformą pierwszego wyboru dla polskich konsumentów, osiągającą wysoki wzrost przychodów, rentowność i przepływy pieniężne przy dużej skali działalności. Grupa prowadzi wiodącą platformę handlową typu marketplace w Polsce, jaką jest Allegro.pl, oraz wiodącą porównywarkę cenową w Polsce — Ceneo.pl. Jako najbardziej rozpoznawalna marka e-commerce i największy podmiot prowadzący działalność w branży handlu detalicznego artykułami niespożywczymi w Polsce pod względem GMV, Allegro.pl jest również jednym z 10 największych portali e-commerce na świecie oraz należy do 100 największych portali internetowych na świecie pod względem miesięcznej liczby wizyt.

Sprzedaż realizowana przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace i Allegro.pl obejmuje następujące kategorie produktowe: elektronika, dom i ogród; sport i turystyka; produkty dla dzieci; motoryzacja; moda i obuwie; zdrowie i uroda; kultura, rozrywka, kolekcje i sztuka; oraz supermarket. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce.

Na koniec 2020 r., z platformy e-commerce Grupy korzystało około 13,0 mln aktywnych kupujących. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy osiągnęła wartość ponad 35 mld PLN w 2020 r.

O Contemporary Lynx

Contemporary Lynx Magazine to jedna z największych niezależnych i międzynarodowych publikacji o sztuce i kulturze z siedzibą w Londynie. Podczas 8 lat funkcjonowania wydało 38 964 egzemplarzy magazynu, a wersja online dotarła do 1,5 miliona czytelników w 201 krajach. Magazyn poświęcony jest sztuce i kulturze, fotografii, designowi i kolekcjonowaniu. Dostępny jest w Europie, Azji i Ameryce m.in. w Tate Modern, Henry Moore Foundation, oraz 18 targach na świecie w tym Art Basel w Basel, Miami, Hong Kongu, lub Frieze Art Fair w Londynie, Nowym Jorku i Los Angeles. Dzięki współpracy z ekspertami z całego świata dostarcza solidnej wiedzy, zawiera wywiady z kluczowymi postaciami ze świata sztuki oraz szereg wnikliwych esejów, które omawiają aktualne trendy w sztuce. Magazyn koncentruje się na szukaniu nowych i wschodzących artystów.

Partnerzy:

Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, Akademia Sztuki w Szczecinie, School of Form.

Patroni medialni:

Onet.pl, TOK FM, Magazyn Szum, Artinfo