Przejdź do treści

Promotor w Szkole Doktorskiej

dr hab. Tomasz Pietrek, prof. ASP

Wydział Grafiki i Sztuki Mediów, Katedra Projektowania Graficznego, Pracownia Plakatu


 

Charakterystyka działalności twórczej

Urodził się w 1980 r. Dyplom na Wydziale Grafiki ASP Wrocław uzyskał w 2007 r. w pracowni prof. Eugeniusza Geta-Stankiewicza. W latach 2007–2011 był asystentem w Pracowni Rysunku Zawodowego prof. Eugeniusza Geta-Stankiewicza. Od 2020 r. profesor ASP, prowadzi pracownię Plakatu. Brał udział w ponad 200 wystawach ogólnopolskich oraz międzynarodowych m.in.: „Międzynarodowe Triennale Grafiki” Kraków; „Międzynarodowe Triennale Plakatu”, Muzeum Sztuki Współczesnej Toyama, Japonia; „Międzynarodowe Biennale Rysunku i Grafiki” Tajpej, Muzeum Narodowe, Taiwan; „Międzynarodowe Biennale Plakatu” Warszawa, Wilanów, Polska; „Międzynarodowe Biennale Grafiki Eksperymentalnej”, Rumunia; „Międzynarodowe Triennale Plakatu Politycznego”, Memorial Museum, Mons, Belgia; Międzynarodowe Biennale Grafiki” Guanlan, Print Art Museum, Chiny. Zrealizował liczne opracowania graficzne dla instytucji kultury, publikacje, plakaty. Od 2010 do 2023 r. redaktor artystyczny Pisma Artystycznego FORMAT.

W moim centrum zainteresowania jest człowiek. Dokładnie nie interesuje mnie jego bardziej
odzwierciedlona powierzchowność tylko emocje i przeżycia. Często staram się tworzyć kompleksowy i zamknięty „portret psychologiczny”. Na twarzach ludzi rysują się wszystkie emocje, konflikty, radości, które determinują. Często swoją uwagę kieruję na maski, za którymi ludzie kryją emocje, prawdziwe oblicza. Mówiąc za Gombrowiczem „być człowiekiem to znaczy być aktorem”. Te kreacje aktorskie
(maski) chętnie odtwarzam, ponieważ kryje się za nimi to co w człowieku najświętsze i co
chcą za wszelką cenę zabezpieczyć od wpływu świata zewnętrznego. Tak by ich wewnętrzne SAKRUM zostało nie naruszone.

  • 2021 Award of Excellence w konkursie „Best of Print News Design” Society for News Design, za okładkę Pisma Artystycznego Format NR 85, 42nd Edition  Creative Competition, USA
  • 2017, 2016, 2015, 2014, 2013 „Najlepsze polskie okładki prasowe”, Wyróżnienie  w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę  Roku GrandFront za okładkę Pisma Artystycznego
  • FORMAT: Nr 73, 71, Nr 69, Nr 68, Nr 65, ASP w Warszawie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
  • 2013 Wyróżnienie w „23. Biennale Plakatu Polskiego”, Katowice,  Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach
  • 2012 Stypendium artystyczne BBK, Lipsk, Niemcy, 6. Steinwerk  Litographie-Symposium
  • 2009 3. nagroda w „II Międzynarodowym Triennale Grafiki  i Rysunku” w Bangkoku, Silpakorn University, Tajlandia
Opieka promotorska

Język w jakim prowadzone będzie seminarium

polski, angielski, niemiecki

Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta:

Badanie powinno obejmować szeroki zakres tematyczny dotyczący obrazu, obiektu, instalacji. Umiejętność precyzyjnego określenia tego zagadnienia jest istotna w kontekście otaczającego nas świata. Wybór tematów badawczych powinien być zgodny z zakresem działań, przy czym wszystkie techniki artystyczne oraz multimedialne są mile widziane. Obejmują one zakres badań, począwszy od szeroko pojętego rysunku, grafiki i malarstwa, aż po instalacje multimedialne.

Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem:

Doktorant powinien wykazywać:

  • dojrzałe podejście do tematu
  • umiejętność świadomej pracy z tworzywem
  • swobodne wypowiadanie się w dziedzinie artystycznej
  • aktywność artystyczna
  • znajomość światowego dorobku sztuk wizualnych
  • zaangażowanie w proces tworzenia