Promotor w Szkole Doktorskiej
prof. Łukasz Huculak
Wydział Malarstwa, Katedra Malarstwa, Pracownia Malarstwa
Charakterystyka działalności twórczej
Stypendysta Ministerstwa Kultury, Rządu Bawarii oraz organizacji pozarządowych. Laureat Festiwalu Malarstwa Współczesnego w Szczecinie i Festiwalu „Bielska Jesień”. Członek wrocławskiej Akademii Młodych Uczonych i Artystów oraz Rady Artystycznej Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Kieruje studiami doktoranckimi, bywa kuratorem, publikuje teksty o sztuce. Pod jego redakcją ukazało się kilka katalogów wystaw i tom naukowy. Odbył rezydencje artystyczne w Monachium, Knoxville, Paryżu i Palermo. Zainteresowany ikonografią wanitatywną, estetyką detalu i destruktu. Autor wystaw indywidualnych dotyczących cielesności, śmiertelności, środowiska naturalnego, procesów o czarownictwo i modernizmu.
Najważniejsze osiągnięcia
- kurator projektu Nietota, Muzeum Współczesne Wrocław (29.06-24.09.2018), galeria miejska BWA Bydgoszcz (09.11. 2018 - 02.2019)
- autor wystawy indywidualnej Heliotropie, Galerie Crous, Paryż, Francja (kurator: Lola Grunwald 17.12-28.11.2019)
- autor wystawy indywidualnej La force des plantes, Musee des arts et metiers, Paryż, Francja (02.03-03.04.2020)
- współautor projektu W głębi obrazu (z Jadwigą Sawicką), Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Narodowe w Przemyślu, ( marzec-sierpień 2021)
- wystawa indywidualna Mimicry, Museo D'Aumale, Terrasini , Sycylia, 26.03. 2022 – 25.04. 2022, curated by: Avignon
Opieka promotorska
Język w jakim prowadzone będzie seminarium
polski, angielski
Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta
- Redefinicja stosunku do cielesności i śmiertelności w kontekście posthumanizmu i trans-humanizmu
- Redefinicja stosunku do środowiska naturalnego w kontekście zmian klimatycznych (Heliotropie, La force des plantes, Nietota, Science-Fiction).
- Potencjał środków wizualnych w magazynowaniu i przetwarzaniu wiedzy w aspekcie relacji obrazu, języka i symbolu, eksperymentalnego kadrowania, łączenia efektów figuratywnych z abstrakcyjnymi, wykorzystania destrukcji oraz niekonwencjonalnych podłoży, procedur i narzędzi malarskich.
Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem
Wiedza i umiejętności pozwalające na inicjowanie i realizowanie indywidualnych i grupowych projektów artystycznych.