Przejdź do treści

Promotor w Szkole Doktorskiej

prof. Łukasz Huculak

Wydział Malarstwa, Katedra Malarstwa, Pracownia Malarstwa

Charakterystyka działalności twórczej

Stypendysta Ministerstwa Kultury, Rządu Bawarii oraz organizacji pozarządowych. Laureat Festiwalu Malarstwa Współczesnego w Szczecinie i Festiwalu „Bielska Jesień”. Członek wrocławskiej Akademii Młodych Uczonych i Artystów oraz Rady Artystycznej Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Kieruje studiami doktoranckimi, bywa kuratorem, publikuje teksty o sztuce. Pod jego redakcją ukazało się kilka katalogów wystaw i tom naukowy. Odbył rezydencje artystyczne w Monachium, Knoxville, Paryżu i Palermo. Zainteresowany ikonografią wanitatywną, estetyką detalu i destruktu. Autor wystaw indywidualnych dotyczących cielesności, śmiertelności, środowiska naturalnego, procesów o czarownictwo i modernizmu.

Najważniejsze osiągnięcia

  1. kurator projektu Nietota, Muzeum Współczesne Wrocław (29.06-24.09.2018), galeria miejska BWA Bydgoszcz (09.11. 2018 - 02.2019)
  2. autor wystawy indywidualnej Heliotropie, Galerie Crous, Paryż, Francja (kurator: Lola Grunwald 17.12-28.11.2019)
  3.  autor wystawy indywidualnej La force des plantes, Musee des arts et metiers, Paryż, Francja (02.03-03.04.2020)
  4. współautor projektu W głębi obrazu (z Jadwigą Sawicką), Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Narodowe w Przemyślu, ( marzec-sierpień 2021)
  5. wystawa indywidualna Mimicry,
 Museo D'Aumale, Terrasini
, Sycylia, 26.03. 2022 – 25.04. 2022, curated by: Avignon
Opieka promotorska

Język w jakim prowadzone będzie seminarium

polski, angielski

 

Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta

  • Redefinicja stosunku do cielesności i śmiertelności w kontekście posthumanizmu i trans-humanizmu
  • Redefinicja stosunku do środowiska naturalnego w kontekście zmian klimatycznych (Heliotropie, La force des plantes, Nietota, Science-Fiction).
  • Potencjał środków wizualnych w magazynowaniu i przetwarzaniu wiedzy w aspekcie relacji obrazu, języka i symbolu, eksperymentalnego kadrowania, łączenia efektów figuratywnych z abstrakcyjnymi, wykorzystania destrukcji oraz niekonwencjonalnych podłoży, procedur i narzędzi malarskich.

 

Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem

Wiedza i umiejętności pozwalające na inicjowanie i realizowanie indywidualnych i grupowych projektów artystycznych.