Przejdź do treści

Promotor w Szkole Doktorskiej

dr hab. Magdalena Grzybowska

Wydział Rzeźby i Mediacji Sztuki, Katedra Rzeźby i Działań Przestrzennych, Pracownia Rzeźby

Charakterystyka działalności twórczej

Urodzona w 1976 r. Absolwentka ASP we Wrocławiu. W roku 2000 obroniła dyplom z rzeźby w pracowni prof. Alfredy Poznańskiej.  W działalności artystycznej odnosi się przede wszystkim do zjawisk przestrzennych, niekoniecznie zamykających się w pojęciu rzeźby. Do swoich prac włącza zarówno obiekty rzeźbiarskie jak i film, fotografie, zjawiska świetlne, sytuacje, gest, dźwięk i ruch. W realizacjach wykorzystuje różnorodne materiały: stal, ceramikę, tkaniny, szkło, wodę. Realizuje otwarty projekt artystyczno-badawczy „Rzeźba i fenomen sceny”. W 2011 r. uzyskała stopień doktora, a w roku 2018 habilitację w dyscyplinie sztuki piękne. Od 2006 pracownik naukowo-dydaktyczny ASP we Wrocławiu, wykładowca na kierunku Rzeźba.

Najważniejsze osiągnięcia

  1. Dobytek, czerwiec 2015, Szaberland 13. Przegląd Sztuki SURVIVAL Czyny zabronione, Koszary Oddziałów Prewencji Policji, Wrocław, POLSKA;
  2. Zarys, grudzień 2015IMAGINE, Think Tank Lab Triennale International Festival of Contemporary DrawingMuzeum Narodowe we Wrocławiu, uczestnictwo w festiwalu (prezentacja pracy);
  3. Próba, styczeń 2018, realizacja w ramach projektu Rzeźba i fenomen sceny, Instytut Jerzego GrotowskiegoWrocław, POLSKA;
  4. Wrastanie, 04.2020, wystawa indywidualna, Galeria Sztuki współczesnej BCK, Brzeg Opolski, POLSKA;
  5. Kulturotwórcze/artystyczno-badawcze:
  6. Międzynarodowe Sympozjum Sztuki „Było, jest i będzie” – współorganizacja, udział, realizacja prac.
Opieka promotorska

Język w jakim prowadzone będzie seminarium

polski, angielski

Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta

Współpraca z doktorantem obejmować będzie studium relacji przestrzennych, a zatem dotyczyć będzie:

kreowania i badania relacji obiekt-miejsce; zależności przestrzennych pomiędzy obiektami i innymi zjawiskami – również nie-materialnymi (dźwięk, światło); obserwacji zależności pomiędzy tworzonymi sytuacjami a percepcją i refleksją odbiorcy/widza/uczestnika.

Jeśli chodzi o zakres tematyczny, działania te dotyczyć mają zagadnień z obszaru zainteresowań doktoranta, a realizowane będą poprzez wykorzystanie technik rzeźbiarskich, rysunkowych - intermedialnych – w tym z pogranicza sztuk wizualnych i innych dziedzin sztuki (np. teatr) lub nauki.

Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem

Oczekiwane kompetencje doktoranta to zatem otwartość na eksperyment i współpracę z innymi twórcami/naukowcami/instytucjami w tym również działającymi w obszarze dyscyplin nie-artystycznych. Otwartość na poszerzanie zakresu badań w kierunku założeń interdyscyplinarnych.

W zakres prac wchodzić będzie rozwijanie własnego warsztatu i języka twórczego w oparciu o możliwości techniczne pracowni Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu przy wsparciu merytorycznym promotora oraz wskazanych przez doktoranta specjalistów.

Doktorant winien posiadać umiejętności z zakresu warsztatu rzeźbiarskiego oraz rysunkowego ze względu na rodzaj prowadzonych zajęć ze studentami w ramach obowiązkowej praktyki dydaktycznej.

Kontakt