Brzeziński Tomasz

Ad. dr Tomasz Brzeziński
Wydział Architektury Wnętrz i Wzornictwa
Katedra Scenografii
Pracownia Pracownia Scenografii Teatralnej

Adiunkt w Katedrze Scenografii. Scenograf. Absolwent wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej oraz wydziału Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zajmuje się projektowaniem scenografii oraz kostiumów do spektakli teatralnych. Współpracuje z takimi reżyserami jak Iwo Vedral, Michał Kotański, Karolina Maciejaszek i Dominik Nowak. 

Jego najważniejsze realizacje teatralne to: Mroczna gra albo historie dla chłopców Carlosa Murillo w reżyserii Karoliny Maciejaszek w Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze, Układ Elii Kazana i Mefisto Klausa Manna w reżyserii Michała Kotańskiego w Teatrze Bagatela w Krakowie oraz Śmierć komiwojażera Arthura Millera w reżyserii Iwo Vedrala w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku. Ostatnie ważne realizacje teatralne to Stracone zachody miłości Shakespeare'a w reżyserii Iwo Vedrala w Teatrze im.Jaracza w Olsztynie oraz Pan Tadeusz Adama Mickiewicza w reżyserii Dominika Nowaka w Nowym Teatrze w Słupsku. Zajmuje się również projektowaniem grafiki użytkowej oraz aranżacją wystaw współpracując z Robertem Rumasem. Współtwórca grupy projektowej Symbioza, z którą ma na koncie kilka projektów wzorniczych. Jego projekty były pokazywane na wystawach takich jak: Warszawa w budowie w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Designmai. Sky is not the limit w Berlinie, Design w przestrzeni publicznej w Zamku Sztuki w Cieszynie. Jako projektant wzornictwa w 2008 roku został nagrodzony w konkursie Fortis Young Design.

_____________________

Scenographer, stage designer, alumnus of the Knowledge About Theatre Department of Theatre Academy in Warsaw, and Industrial Design Department of Academy of Fine Arts in Warsaw. He works as a stage and costume designer, interior designer and product designer. He is a co-creator of Symbioza Design Group. In the Stage Design Department he teaches the basics of stage design.


I like simplicity and modesty of theatrical means. I pay great attention to detail, which often "makes" the project. Stage design as installation is close to me, but not re-creation of a specific interior. I try to design scenography as an open form, which is alive during performance and can change as you like, adding new values and meanings.





Brzeziński Tomasz Fot. Czesław Chwiszczuk