Modelowanie Kreatywne Przestrzeni
Przedmiot oparty o eksperyment badawczy, obejmujący fazy programowania, planowania i reprezentacji. Umożliwia świadomą wypowiedź projektowo-artystyczną w obszarze definicji i realizacji ram przestrzennych nowych terytoriów dla obiektów i wnętrz. Obejmuje sfery krytycznego myślenia, wiedzy i umiejętność w obszarze języka wizualnego, materii, narzędzi i formy. Kształtuje postawę zrozumienia dla wpływu i potrzeb badań na kształt i skutki tworzonych i realizowanych pomysłów.
Formy kształcenia
-
ćwiczenia projektowe;
-
wykład;
-
pokaz.
Warunki zapisu
-
Przedmiot obowiązkowy dla studentów I roku studiów I stopnia;
-
zdane egzaminy wstępne i przyjęcie na I rok Architektury Wnętrz;
-
ogólna wiedza plastyczna, techniczna i z zakresu geometrii;
-
szczególne umiejętności związane z wybranym kierunkiem studiów;
-
wrażliwość;
-
wewnętrzna motywacja;
-
otwartość i kreatywność myślenia zainteresowanie nowymi zjawiskami w sztuce, kulturze oraz nauce.
Materiały dydaktyczne
Książki
-
R. Artheim, „Sztuka i percepcja wzrokowa - psychologia twórczego oka”, wydawnictwo Munken, 2004;
-
P. Francuz, „Obrazy w umyśle, studia nad percepcją i wyobraźnią”, WN Scholar, 2007;
-
A. Frutiger, „Człowiek i jego znaki”, wydawnictwo d2d, 2010;
-
E. H. Gombrich, red. D. Folga–Januszewska, “Zmysł Porządku”, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, 2009;
-
E. Grosz, “Chaos, territorry, art. Deleuze and the framing of the earth”, Columbia University Press, 2008;
-
E. Hall, “Bezgłośny język”, Państwowy Instytut Wydawniczy, 1987;
-
J. Pallasma, “Oczy skóry. Architektura i zmysły”, Instytut Architektury, 2012.
Czasopisma
-
Architectural Design;
-
Detail;
-
Form & Function.
Strony internetowe
-
www.materialconnexion.com;
-
www.scientific.net;
-
www.simplilearn.com;
-
www.terreform.org
You tube
-
Copernicus Center for Interdisciplinary Studies;
-
Show Studio;
-
Ted;
-
Ted-Ed.