Przejdź do treści

III Pracownia Malarstwa

Pracownia Dyplomująca

Sukcesywny rozwój wrażliwości studenta na kolor, formę, materię malarską, linię, fakturę. Stopniowe budowanie jego świadomości plastycznej w oparciu o doświadczenia i zadania realizowane zgodnie z programem pracowni. Poznanie podstawowych zasad rządzących sztuką. Umiejętność konstruktywnego i konstrukcyjnego widzenia. Rozwijanie własnych idei i procesów artystycznych studenta to cel nadrzędny, gdyż dzięki wiedzy, praktyce artystycznej i determinacji twórczej student potrafi wnieść oryginalny, osobisty wkład do współczesnych zasobów sztuki.

Pracownia Malarstwa 205 „Bez Korekty" jest miejscem, gdzie student poprzez rozmowy, analizy i określone zadania rozwija swój talent i wrażliwość, by ostatecznie dojść do własnej prawdy. Pracownia to nie tylko dialog: nauczyciel – student, ale także bardzo ważne wzajemne relacje, wpływy między studiującymi, nadające działaniom zdrową konkurencyjność. Jako prowadzący Pracownię w pełni szanuję i rozumiem osobowość i indywidualność swoich studentów. Pracownia jest otwarta na wszelkie działania z dziedziny malarstwa, oraz jej pochodne. Malarstwo jest dziedziną, w której najtrudniej znaleźć jednoznaczne potwierdzenie prawdy, dlatego uważam, iż student powinien w stopniu doskonałym operować warsztatem zawodowym, jednocześnie podejmując próby własnej interpretacji rzeczywistości, kształtując tym samym swój język malarski. Integralnym elementem kształcenia w Pracowni są wspólne rozmowy o sztuce, czy uczestnictwo w różnego typu wydarzeniach kulturalnych. Uzupełnieniem programu kształcenia jest również uczestnictwo w nieobowiązkowych plenerach i warsztatach malarskich.

Przedmioty

Malarstwo

Zapisy

Pozytywna ocena poprzedniego semestru. Prezentacja prac malarskich jak również wszelkich prac typu (obiekty, instalacje malarskie, itp.) Rozmowa z kandydatem polegająca na omówieniu zaprezentowanych prac, jak również mająca na celu wstępne określenie sposobu realizacji programu pracowni malarstwa.

Lektury

Johansen Itten, Sztuka barwy Wasyl Kandynski, O duchowości w sztuce Józef Czapski, Patrząc Józef Hałas, Podręcznik dla asystenta E.H.Gombrich, O sztuce Herbert Read, Sens sztuki