Międzynarodowa konferencja 'Grafika post-cyfrowa. Redefinicja odbitki graficznej'

Międzynarodowa konferencja 'Grafika post-cyfrowa. Redefinicja odbitki graficznej'

W dniach 6-8 grudnia 2017 w Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu obędzie się międzynarodowa konferencja graficzna 'Grafika post-cyfrowa. Redefinicja odbitki graficznej' zorganizowana przez Katedrę Grafiki Artystycznej, Wydział Grafiki i Sztuki Mediów

W dniach 6-8 grudnia 2017 w  w Centrum Sztuk Użytkowych. Centrum Innowacyjności (ul. Traugutta 19/21, Wrocław) obędzie się międzynarodowa konferencja graficzna 'Grafika post-cyfrowa. Redefinicja odbitki graficznej' zorganizowana przez Katedrę Grafiki Artystycznej, Wydział Grafiki i Sztuki Mediów. 

W program konferencji wchodzą wykłady, referaty, inkubatory idei, sesje mentorskie, wystawy oraz publikacje.

strona internetowa konferencji 

PROGRAM KONFERENCJI

06.12.2017 ŚRODA 

10:00–16:00 hall wejściowy CSU.CI
rejestracja uczestników 

16:00 / Aula 410
otwarcie konferencji 
prof. Christopher Nowicki, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (PL)

17:00 / Galeria Neon, Galeria Concrete 
wernisaż wystaw 

18:00 / Kuchnia, VI piętro 
bankiet powitalny 

07.12.2017 CZWARTEK 

9:30–10:30 / Aula 410 
wykład kluczowego prelegenta I 
prof. Endi Poskovic,  University of Michigan / Penny W. Stamps School of Art & Design, Ann Arbor, Michigan (USA)

10:30–11:00 przerwa kawowa

PANEL 1 

11:00–13:00 / Aula 410 

Patrząc oczami maszyn jako ludzie 
dr Paul Laidler, The Centre for Fine Print Research at the University of the West of England, Bristol (UK)

Wewnątrz pliku obrazu – grafika w oparciu o błędy cyfrowe 
asst. Paweł Puzio, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (PL)

Zmienne koleje praktykowania grafiki w erze post-cyfrowej 
assoc. prof. Karen Oremus, Zayed University, College of Arts and Creative Enterprises, Abu Dhabi/ Dubai (AE)

Efekt krawędziowy: grafika jako inter-medium
dr Katarzyna Zimna, Politechnika Łódzka (PL)

Wyniki warsztatów. Sitodruk z obróbką: od cyfrowej kreacji do ręcznego druku 
dr Mónica Oliva Lozano, Complutense University of Madrid (CUM), Faculty of Fine Arts (ES)

Architektura matrycy graficznej 
dr hab. Marcin Surzycki, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie (PL)

13:00–14:00 przerwa obiadowa

PANEL 2 

14:00–15:30 / Aula 410 

Zmieniające się tożsamości: na skrzyżowaniu grafiki z technologią 
assoc. prof. Michelle Murillo, California College of the Arts, San Francisco, California (USA)

Geny, Memy, Techne. Sztuka, Natura i lnformacja
dr hab. Andreas Guskos, Akademia Sztuki w Szczecinie (PL)

Print_Screen: Powierzchnia, głębia i obraz renderowany w 3D 
Bethan Hughes, PhD candidate at the School of Fine Art, History of Art and Cultural Studies, University of Leeds (UK)

PERFEKCJA I BŁĄD. Wpływ myślenia cyfrowego na twórczość Kamila Kocurka i Piotra Żaczka 
dr Marta Raczek Karcz, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie (PL)

15:30–16:00 przerwa kawowa 

16:00–17:30 / sesja mentorska I

assoc. prof. Kristina Paabus, Studio Art, Reproducible Media, Oberlin College, Ohio (US)

16:00–17:30 / inkubator idei I 

Wiadomość z globalnej wioski: Grafika nie umarła 
Lisa Rein, Freelance Graphic Designer, Student at University of Lapland (FI) / Sala 120 / Room 120

8.12.2017 PIĄTEK 

9:30–10:30 / Aula 410 
wykład kluczowego prelegenta II 
Richard Noyce, freelance writer, curator, lecturer and artist, Contributing Editor, Europe, ‘art bahrain' (UK)

10:30–11:00 przerwa kawowa  

PANEL3 
11:00–13:00 / Aula 410

Koegzystencja. Przyszłość grafiki 
prof. Mirosław Pawłowski, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (PL)

Skany Przestrzeni. Między cyfrową matrycą a drukiem płaskim 
dr Jarosław Janas, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (PL)

Grafika uwolniona. Skutki redefinicji medium
prof. Andrzej Węcławski, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie (PL)

Rozszerzony świat graficzny na tylko czterech stronach. Rezultaty projektu Navigate the sheet: open, splash, close oraz uczestnictwa 
w Międzynarodowym Spotkaniu Interakcji Graficznej, Oryginalny Druk i Edycja 2017, El Pliego/le Pli/a Folder 

dr Carmen Hidalgo de Cisneros Wilckens, Complutense University of Madrid (ES)

Obrazowanie graficzne jako uniwersalny obszar i język grafiki. Stereoskopia 
prof. Grzegorz Banaszkiewicz, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie (PL)

Rozbrzmiewanie tego, co wizualne: grafika i praktyka dźwięku 
res. asst. Magda Stawarska-Beavan, University of Central Lancashire (UK)

13:00–14:00 przerwa obiadowa

PANEL 4 
14:00–15:30 / Aula 410

Alintaglio. Metoda dla idei prof. Krzysztof Tomalski, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie (PL)

Lateksografia, proces otwarty. Skóra jako matryca w grafice eksperymentalnej 
Priscilla Romero M.F.A., School of Art and Visual Communication, National University of Costa Rica (CR)

Grafika termozgrzewalna / wolność grafika czy banicja technologiczna
dr hab. Małgorzata Warlikowska, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (PL)

Water Transfer Print (Hydrografika). Technika nanoszenia druku na powierzchnie trójwymiarowe 
Mariusz Maślanka, student, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (PL)

15:30–16:00 przerwa kawowa 

16:00–17:30 / sesja mentorska II

Piksel kontra punkt. Mitologia rzeczywistości. Grzegorz Dobiesław Mazurek kilka słów o twórczości własnej 
prof. Grzegorz Dobiesław Mazurek, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin (PL)

16:00–17:30 / inkubator idei

Rzeczywistość cyfrowa–cyfrowość rzeczywistości 
prof. Zbigniew Gorlak, Akademia Sztuk Pięknych w Gdansku (PL) / Sala 120 / Room 120

17:30 / Aula 410  uroczyste zakończenie

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE

Patricia Villalobos Echeverría, Retrace / wystawa 

22 listopada – 8 grudnia 2017,  Galeria za szkłem, ASP Wrocław, Plac Polski 3/4

Kamil Kocurek, The Game / wystawa | kurator: dr Agata Gertchen

6 grudnia 2017–6 stycznia 2018, Galeria Concrete, CSU.CI, VI piętro 

Paweł Puzio, Pollution / wystawa 

22-30 listopada 2017 | 22-30 November 2017

Aula, Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepprta, I piętro, ASP Wrocław, Plac Polski 3/4

Konferencja Grafika post-cyfrowa. Redefinicja odbitki graficznej jest współfinansowana ze środków Miasta Wrocławia w ramach programu Wrocławskie Konferencje Naukowe z funduszu Scientiae Wratislavienses. 


info: Z. Dyrda

zamieściła: AZG

Galeria:

Więcej »