KOLEJ NA NEON

KOLEJ NA NEON

Wrocławscy artyści zaprojektują nowy neon.

Trzy tygodnie zmagań i ponad 1600 zgłoszeń uczestników, a wśród nich hasła nawiązujące do historii Wrocławia, miejskich krasnali oraz gry słowne w różnych językach. Tak w skrócie można podsumować rozstrzygnięty właśnie pierwszy etap konkursu „Kolej na neon”, w wyniku którego powstanie świetlna wizytówka miasta. Znamy już treść neonu: „Wrocław. Sto mostów – milion uśmiechów”, teraz czas na projekt graficzny.   


Konkurs, którego II etap rozpoczął się 11 maja, został podzielony na dwie odsłony. W pierwszej uczestnicy przez trzy tygodnie zgłaszali propozycje treści neonu. Spośród ponad 1600 nadesłanych pomysłów jury, w którego skład weszli przedstawiciele Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, Fundacji Neon Side, Gazety Wrocławskiej oraz organizatora Lokum Deweloper, wyłoniło zwycięskie hasło „WROCŁAW. STO MOSTÓW – MILION UŚMIECHÓW”. Zdaniem jurorów hasło kojarzy się z historią, opartą na przenikaniu się miasta i płynących przez nie rzek, jak również budzi pozytywne skojarzenia - Wrocław jako miejsca otwartego i pełnego przyjaznych ludzi. W trakcie obrad wyróżniono również hasła: „JASNE, ŻE WROCŁAW” oraz „DOBRZE, ŻE JESTEŚ WE WROCŁAWIU”, które zajęły odpowiednio II i III miejsca.  


Wyzwanie dla grafików

Uczestnicy drugiego etapu konkursu mają przed sobą nie lada wyzwanie. Zadanie polega na opracowaniu projektu graficznego przyszłego neonu. Najważniejsze będzie pomysłowe opracowanie hasła wybranego przez jury „Wrocław. Sto mostów – milion uśmiechów”. Kreacje mogą zawierać znaki graficzne oraz animacje.  Propozycje można przesyłać do 19 czerwca. Zgłoszenia powinny zawierać wydrukowane plansze projektu oraz płytę CD z plikami graficznymi w formacie jpg. Wszystkie szczegóły znajdują się na stronie internetowej organizatora www.lokum-deweloper.pl. Na zwycięzcę, podobnie jak w pierwszym etapie, czeka nagroda pieniężna w wysokości  3000 zł. Po zakończonym II etapie konkursu wybrane, finałowe kreacje zostaną zaprezentowane w galerii Neon Side przy ulicy Ruskiej we Wrocławiu. Organizatorzy planują również umieszczenie zwycięskiego projektu na budynku inwestycji Lokum Victoria, zlokalizowanej przy ulicy Tęczowej na Starym Mieście we Wrocławiu. 


Neony – historia od nowa

Konkurs na nową wizytówkę Wrocławia jest doskonałą okazją do przybliżenia ciekawej i bogatej historii wrocławskich świetlnych reklam. W latach 60’ i 70’ XX wieku ulice miasta były każdego wieczora rozświetlane setkami neonów, reklamujących m.in. kina, sklepy, cukiernie, zakłady fryzjerskie
i kwiaciarnie. Wiele konstrukcji zachwycało niebanalnymi rozwiązaniami i pomysłowością projektantów, stając się prawdziwymi dziełami sztuki. Nie wszystkie neony pełniły funkcję reklam. Najbardziej znany neon „Dobry wieczór we Wrocławiu” już od ponad 50 lat wita podróżnych przed Dworcem Głównym w stolicy Dolnego Śląska. Reklamy świetlne z drugiej połowy XX wieku możemy do dziś podziwiać we Wrocławiu, między innymi dzięki fundacji Neon Side, która zajmuje się renowacją
i ekspozycją zabytkowych neonów. 

Organizatorzy 

Organizatorem konkursu jest Lokum Deweloper, przy współpracy Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Fundacji Neon Side. Lokum Deweloper jest spółką deweloperską działającą na wrocławskim rynku od 2004 roku. Do tej pory deweloper zrealizował blisko 2500 mieszkań, a jego osiedla otrzymują kolejne wyróżnienia i nagrody: Lokum di Trevi – tytuł wrocławskiego Osiedla 25-lecia, Lokum da Vinci nagrodę w konkursie „Piękny Wrocław”. 


Nowa przestrzeń we Wrocławiu

Lokum Victoria to kolejna nowoczesna inwestycja zlokalizowana w centrum, a dokładnie na Starym Mieście we Wrocławiu przy ulicy Tęczowej. Wyjątkowe położenie w sercu miasta zapewnia doskonały dostęp do pełnej infrastruktury. Pozwala zachować odpowiednią harmonię między miejscem zamieszkania, a przestrzenią miejską, gwarantuje właściwy city – life balance. W zrewitalizowanej, historycznej zabudowie każdy znajdzie coś dla siebie, od centrum sportowego przez powierzchnie biurowe po punkty usługowe. Z osiedla w kilka minut można się znaleźć na wiodącej do Rynku Promenadzie Staromiejskiej lub przenieść się głównymi arteriami w inne części miasta. 

Kontakt:

Grzegorz Marchel

Dyrektor ds. marketingu

Lokum Deweloper

tel. 71 796 66 66

kom. 665770450

marchel@lokumdeweloper.pl