Rusza II edycja spektakularnego konkursu

Rusza II edycja spektakularnego konkursu

One Day Design Challenge !

Roca One Day Design Challenge wzywa polskich młodych architektów i projektantów, aby sprawdzili swoją kreatywność 

w II edycji konkursu.

Międzynarodowy konkurs designu organizowany przez firmę Roca był obecny już w 12 krajach świata, w 2019 dołączą kolejne kraje. 

Uczestnicy po raz kolejny podejmą wyzwanie projektowe. Ich zadaniem będzie przedstawienie innowacyjnego rozwiązania do przestrzeni łazienkowej tylko w jeden dzień.

Katowice, grudzień 2018 – Druga edycja „Roca One Day Design Challenge” w Polsce odbędzie się ponownie w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w sobotę 26 stycznia 2019 w trakcie targów 4 Design Days. Jeden z najbardziej ekscytujących konkursów ma być najlepszym z konkursów dla młodych projektantów i architektów na całym świecie. 

„Roca One Day Design Challenge” zainicjonowany przez markę globalną Roca, lidera w sektorze łazienkowym stawia wyzwanie  stworzenia oryginalnych rozwiązań i innowacyjnych koncepcji do przestrzeni łazienkowej, tylko w jeden dzień! Konkurs jest przeznaczony dla studentów wzornictwa i architektury, młodych profesjonalistów, którzy nie ukończyli 30 roku życia. 

Zadanie konkursowe będzie dotyczyło zagadnienia dotyczącego przestrzeni łazienkowej, a  założenia, zostaną ogłoszone rano w dniu konkursu. Największym wyzwaniem dla uczestników będzie presja czasu. Każdy uczestnik będzie mógł projektować sam lub w grupie (max. 2 osobowej). Najważniejszymi kryteriami, którymi będą się kierować członkowie Jury będą: oryginalność, design i walory użytkowe koncepcji. 

Okres rejestracyjny online będzie trwał do 23 stycznia 2019. Uczestnicy, mogą także rejestrować się osobiście na miejscu w sobotę rano w MCK od godziny 9.00h do 10.30h. Zadanie konkursowe i jego założenia zostaną ogłoszone o godzinie 9.30 w sobotę 26.01.19. Od tej pory uczestniczy walcząc z czasem mogą projektować do 16.00h.  Następnie odbędą się obrady Jury i ceremonia ogłoszenia wyników ok. 18.30h. 

W skład Jury konkursowego drugiej edycji Roca One Day Design Challenge w Polsce wejdą profesjonaliści i osobistości ze świata architektury i designu: Jerzy Wuttke - projektant, nauczyciel akademicki, prof. ASP Katowice, były przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Agnieszka Kaczmarska - Prezes SARP Katowice, architekt, Krzysztof Chróścielewski -  projektant, nauczyciel akademicki, prof. ASP Łódź, Robert Konieczny, architekt, Założyciel pracowni KWK Promes, ośmiokrotnie nominowany do nagrody fundacji Miesa van der Rohe, konsultant fundacji, Joanna Dec Galuk - Marketing Manager grupy Roca w Polsce.

Nagrody i międzynarodowa ekspansja: 

Pierwsza nagroda w II polskiej edycji konkursu wyniesie 1000 EURO, druga nagroda w wysokości 700 EURO i trzecia w wysokości 400 EURO, w dodatku Jury może przyznać dodatkową nagrodę fundacji Wa Are Water w wysokości 400 EURO za projekt, który w ciekawy sposób zaakcentuje tematykę zrównoważonego rozwoju. 

Konkurs ma charakter międzynarodowy. Pierwsza edycja odbyła się w Hiszpanii w 2012, ale celem konkursu jest ekspansja międzynarodowa. W ostatnim roku odbyła się w 14 miastach na całym świecie: Katowice (Polska), Sofia (Bułgaria), Lizbona (Portugalia), Moskwa (Rosja), Londyn (Wielka Brytania), Sao Paulo (Brazylia), Shanghai i Pekin (Chiny), Muscat (Oman), Barcelona i Madryt (Hiszpania), Dubai (Emiraty Arabskie), Singapur i Hong Kong.

Więcej informacji na stronie: www.onedaydesignchallenge.net. 

Wsparcie medialne i instytucjonalne

Inicjatywa firmy Roca wzbudziła zainteresowanie mediów. W tym roku ponownie wsparły nas media i instytucje: Fundacja WAW, targi 4designdays, Ryneklazienek.pl, Dobrze mieszkaj, Łazienka, lazienka.pl, Property design, Świat kuchni i łazienek. 

***

Informacje o firmie ROCA 

ROCA oferuje produkty wyposażenia łazienki, kładąc nacisk na ich design i funkcjonalność. W ofercie firmy znajdują się kompleksowe wyposażenie przestrzeni łazienkowej – ceramika, meble łazienkowe, dodatki, baterie, stelaże podtynkowe i przyciski, wanny, w tym z hydromasażem, kabiny oraz brodziki, Jej początki sięgają roku 1917, kiedy to rodzina Roca rozpoczęła budowę swojego pierwszego zakładu produkcyjnego w Gavà (Barcelona). Po stu latach od chwili powstania, firma zatrudnia ponad 23 600 pracowników i posiada 78 zakładów produkcyjnych, w ponad 170 rynkach na pięciu kontynentach.

O fundacji We Are Water 

Fundacja We Are Water stawia przed sobą dwa kluczowe cele. Pierwszy to zwiększanie świadomości i zachęcenie do debaty publicznej, aby stworzyć kulturę i szacunek do wody i aby umożliwić równy rozwój  i zrównoważone zarzadzanie globalnych zasobów wody. Drugi to stworzyć program, aby zmniejszyć negatywne skutki niewystarczających zasobów wody na świecie. Najważniejsze obszary działań fundacji to: zaangażowanie w budowę infrastruktury, edukację, zdrowie i badania na obszarach najbardziej potrzebujących. 

Do tej pory Fundacja przeprowadziła 49 projekty w 21 krajach pomagając 540 000 osobom: Niektóre z krajów wspieranych to: Ekwador, Indie, Brazylia, Maroko, Kolumbia, Gwinea, Nepal, Bangladesz, Filipiny, Kongo. Projekty zostały przeprowadzone przy współpracy z Educo, Fundación Vicente Ferrer, Intermón Oxfam, Unicef, Fundación Mujeres por África, Fundación Pies Descalzos or World Vision International. 

www.wearewater.org

Kontakt dla mediów:

Press Office 

Tel. 0034 626 893 634 

Eva Serra Agudo

eserra@ulled.com

Klaudia Bączek 

Brand Communication & PR Coordinator 

ROCA Polska

Tel.: + 48 32 339 41 13, 

+48 603 804 075